لیلا جلالی
چکیده
هدف این تحقیق بررسی اثربخشی درکشده پلتفرمهای تجارت الکترونیک بر مزیت اقتصادی درکشده مصرفکننده در پیشبینی مصرف پایدار در یک بیماری همهگیر میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. دادههای تحقیق کمی بهصورت ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی اثربخشی درکشده پلتفرمهای تجارت الکترونیک بر مزیت اقتصادی درکشده مصرفکننده در پیشبینی مصرف پایدار در یک بیماری همهگیر میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. دادههای تحقیق کمی بهصورت مقیاس فاصلهای با استفاده از پرسشنامه استاندارد تحقیق لوبل ترونگ تووی (2021) استفاده گردیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان خرید اینترنتی پلتفرمهای تجارت الکترونیک در ایران میباشد. با توجه به تعداد زیاد کاربران و تعداد بالای 10 پلتفرم فعال در ایران و با توجه به تعداد زیاد جامعه مورد نظر 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است. بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه در این تحقیق انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این تحقیق تصادفی ساده بود. نتایج نشان داد که تأثیر نقش اثربخشی درک شده پلتفرمهای تجارت الکترونیک بر مزیت اقتصادی درکشده مصرفکننده در پیشبینی مصرف پایدار مساوی با 47/0 میباشد، یعنی حدود 47 درصد از اثر کل اثربخشی درک شده پلتفرمهای تجارت الکترونیک بر مزیت اقتصادی درکشده مصرفکننده در پیشبینی مصرف پایدار تبیین میشود. همچنین برای بررسی برازش کلی مدل و اندازهگیری برای مدل ساختاری، از معیار GoF استفاده شد. نتایج میانگین مقادیر اشتراکی و میانگین مقادیر R Squares؛ نشان میدهد مقدار GOF برابر است با 62/0 که؛ نشان از برازش قوی مدل دارد.